Piilota X Palauta

Yle: Jussi Halla-aho ei aio luopua valiokunnan puheenjohtajuudesta

Paikalliset 57 Kommentoi

Kansanedustaja Jussi Halla-aho ilmoitti Ylen julkaisemassa tiedotteessaan, ettei aio erota hallintovaliokunnan puheenjohtajan tehtävästä korkeimman oikeuden tuomiosta huolimatta.

Tuomiolla ei ole Halla-ahon mukaan vaikutusta myöskään eduskuntaryhmän jäsenyyteen tai ehdokkuuteen syksyn kunnallisvaaleissa. Hänen mielestään oikeuden päätös oli väärä ja epäoikeudenmukainen, "muutaman ihmisen henkilökohtainen tulkinta".

Mikäli muut eduskuntaryhmät katsovat tarpeelliseksi, voivat ne Halla-ahon puolesta edistää hänen eroamisvaateitaan "hyväksi katsominsa keinoin".Korkein oikeus katsoi perjantaina antamassaan päätöksessä Halla-ahon syyllistyneen uskonrauhan rikkomiseen ja kiihottamiseen kansanryhmää vastaan. Rangaistukseksi määrättiin sakko.

57 kommenttia Kommentoi
toimitus

Kommentit

11.6.2012 13:57

Juuri näin ryhdikkäästi ja suoraselkäisesti Suomen ainoan lakia säätävän elimen eli eduskunnan jäsenen kuuluu suhtautua Korkeimman oikeuden ratkaisuihin. Ottakaa mallia nöyrät hallintoalamaiset ja lopettakaa nöyristely lain ja oikeuden edessä.

Kohottakaamme Mestari Halla-aho ja knit lipunkantajiksemme laeista ja oikeuden tulkinnoista vapaalle tielle. Tätähän se on jo puuttunutkin.

13.6.2012 10:15

Varsinkin kun käräjä- ja hovioikeuden päätökset ovat vielä pienemmän joukon päätöksiä ja käräjille vielä lauman maallikoita. Niitähän ei arvosteltu.

Paavinuskoinen Soini ei seiso sanojensa takana vaan piilottele paavin pallien takana. Sieltähän se taivaallinen viesti tulee ja sitähän Halla-aho kaipaa.

11.6.2012 17:00

Juuri näin Haala-aho oikealla asialla pitäähän demokraattisessa Suomessa sallia toisiakin ajatuksia kuin olevat puolueet päättää,semppiä hänelle.

11.6.2012 17:07

Valtakunnan korkeimman oikeusasteen ja parhaiden lainoppineiden tulkinta on Halla-ahon mielestä "muutaman ihmisen henkilökohtainen tulkinta", jota hänellä on oikeus pitää vääränä ja epäoikeudenmukaisena.

Herra kansanedustaja vetosi ensin kaikkiin oikeusasteisiin ja kun hävisi niin julisti tuomion vääräksi ja otti itse itselleen oikeuden antaa oikea tuomio. Että sellaista lain kunnioitusta kansan valitsemalta lainsäätäjältä.

Uskomatonta röyhkeyttä ja typeryyttä!

11.6.2012 17:37

Halla-aho ei edes ole ministeri ja muistaakseni ainakin yksi edellisen hallituksen kokoomusministereistä olisi tuomittu pahoinpitelystä, muista rikoksista ja tuomioista puhumattakaan. Eikä puhettakaan mistään erovaatimuksista. Röyhkeyttä on se että aina parjataan perussuomalaisia vaikka todelliset roistot löytyvät muista puolueista. Perussuomalaiset tekevät koko ajan työtä ihmisten hyvinvoinnin edistämiseksi, mutta aina löytyy agitaattoreita jotka yrittävät mustamaalata heidän työtään. Mitähän järkeä siinä on että ehdoin tahdoin halutaan kaivaa omaa hautaa? Suomalaisten veronmaksajien rahoja ei saa antaa eurooppalaisille pankeille niin kuin EU:n korkeimmissa viroissa olevat päättäjät ovat suunnitelleet.

11.6.2012 18:40

Soinin, Halla-aho, Hirvisaaren ja Hakkaraisen olisi pitänyt astua hallitukseen estämään tämä tapain turmellus ja varojen kylväminen Eurooppaan. Menikö pupu pöksyyn pelleiltä ;)

11.6.2012 19:47

Pääministeri Soini, sisäministeri Halla-aho, valtiovarainministeri Hirvisaari, elinkeinoministeri Hakkarainen... Hyvä vitsi, mutta ei naurata. Miksihän ei?

11.6.2012 20:20

Mainitut henkilöt ovat sentään pätevämpiä kuin monet valittajista täällä jotka eivät itse pääse samanlaisiin tehtäviin kun ei kyvyt riitä. Perussuomalaisten haukkuminen on aivan asiatonta ja loukkaaminen ei suinkaan paranna omaa asemaa. Toisten nimittely kertoo vain nimittelijästä itsestään minkälainen ihminen on kyseessä.

11.6.2012 22:54

Eemeli esitti uhkakuvan, jossa osaamisesta ei kovin paljon olisi välitetty, jos PS olisi mennyt tällä miehityksellä hallitukseen.
Mutta valitettavasti tuollainen uhkakuva on jo toteutunut viime vuosien aikana Suomen poliitikassa - usein vielä pahempana kuin Eemelin esitys.

Vasemmistoliiton puheenjohtaja (vuodesta 2009) Paavo Arhinmäki (ks. http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/hx5000.sh?{hnro}=917=su=kaikki) on nuorena ammattipoliitikon uran valinnut ja hänen koulutukseen on jäänyt lukion suorittaminen.
Politiikan ulkopuolinen työkokemus: Puistotyöntekijä , Kansan Uutisten kesätoimittaja.

Pekka Haavisto (ks. Wikipedia/Pekka Haavisto ja http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/hx5000.sh?{hnro}=118=su=kaikki) on koulutukseltansa valtiotieteitten ylioppilas.
Haavisto ei ole suorittanut ympäristöalalta tutkintoa eikä hänellä ole työkokemusta ympäristöalalta. Siitä huolimatta meni mukaan Vihreän Liiton toimintaan ja nousi helposti sen eliittiin ja myöhemmin Euroopan Vihreitten puheenjohtajaksi (2000–2006).
Vihreän eliitin poliittisella mandaatilla Haavistosta tuli Suomen ympäristöministeri 1995 - 1999 ja johti YK:n UNEP -ympäristöohjelman tutkimusryhmiä 1999 - 2005.
Haaviston toiminta ennen vihreän poliitikon uraa on paljolti tarujen peitossa. Väitetään, että Haavisto osallistui Koijärvi -liikkeeseen, mutta ei esitetä todisteita osallistumisen laadusta tai edes osallistumisesta. Väitetään, että Haavisto oli Komposti -lehden päätoimittaja. Oliko päätoimittajuus palkaton harrastus muutaman kymmenen kappaleen levikin lehdessä? Vai oliko lehden levikki niin iso, että lehden tilausmaksuilla ja mainostuloilla pystyttiin palkkaamaan päätoimittaja ja 5 - 10 muuta toimittajaa? Vai siltä väliltä? Oliko Haavisto oikeasti Komposti -lehden päätoimittaja? - Toivottavasti joku tutkija selvittäisi, mitä tietoja on säilynyt Haaviston poliitikon uraa edeltäneestä elämästä.

13.6.2012 16:08

Presidentinvaalit on jo ohi. Näitä "voisiko joku selvittää" ja "onko Haavisto oikeasti" kirjoituksia oli keväällä jo ihan kyllästymiseen asti. Mitenhän tämäkään liittyy alkuperäiseen juttuun. Voisiko joku vastaavasti selvittää, omistaako Hakkarainen oikeasti sahan ja osaako hän sahata, vai väittääkö hän vain niin?

11.6.2012 18:58

Kiihoittaminen toista kansanryhmää vastaan on rikos eikä siitä muuksi muutu. Vähääkään aivan lähihistoriaakin tunteva tietää, mihin rasismi voi johtaa. Halla-ahon tapaisilla ei pitäisi olla mitään tekemistä maamme lainsäädäntöelimissä.

12.6.2012 21:25

Olen täysin samaa mieltä Hannu Vepsäläisen kanssa, ei tällaisten vihapuheiden ja -tekoihin yllyttäminen saa olla missään nimessä laillista.
Vaikka ÄO. olisi Halla-Ahon tapaisilla ihmisillä kuinkakin korkea (niinkuin Soini kehuu) ei näin riskialtista henkilöä, voi ottaa mukaan minkaanlaisiin lainsäädäntöelimiin, eikä antaa minkäänlaista päätösvaltaa.
Vai onko niin, että Soini ymmärtää tämän erittäin vaaralliseksi tekijäksi jos erottaa Halla-Ahon koko puolueesta? Näin.

13.6.2012 08:28

Kerropa, arvoisa Hannu Vepsäläinen, että miksi itse kutsuisit yli viisikymppistä miestä, joka toistuvasti tunkee siittimensä 9-vuotiaan lapsen emättimeen?

11.6.2012 19:11

Mestari Halla-ahon ajatukset eivät juuri poikkea asianajotoimistoni asiakkaiden vastaavista, paitsi että heistä aika monet osaavat katua rikoksiaan.

13.6.2012 22:46

Tällainen on nykyajan vihreän poliitikon Hannu Kokon näkemys tuollaisista asioista.

Vielä 1980 -luvulla vihreisiin ja Vihreään Liiton kuuluivat ympäristöaktivistit, jotka harjoittivat kansalaistottelemattomuutta. Nämä ns. kettinkiaktivistit saivat sakkoja siitä, että estivät laittomasti työkoneitten toiminnan.
Koijärvi -liike pelasti Koijärven maatalouskäytöltä lintuparatiisiksi.
Metsiensuojeluliike yritti lisätä luonnonsuojelualueita, jotta metsäluonnon monimuotoisuus säilyisi.

11.6.2012 21:28

Timpe on viime kuukausien kulessa alkanut näyttämään - jotenkin väsyneemmältä kuin aiemmin. Sitä tuskin kukaan pitää ihmeenä, kun tulikiven katkuista palautetta tulee niskaan joka tuutista. Samaan aikaan oma esikunta pidättelee halujaan päästä kaliffiksi kaliffin paikalle, mutta myös mustan hevosen mahdollisuus nousta yllättäen puolueeen ylimpään johtoon on kasvussa.
Eurooppa kutsuu vielä kerran ja tuo kutsu, kuten kunniapuheenjohtajuus, on tuolloin helppo ottaa vastaan.

11.6.2012 21:57

Mielenkiintoista, että maahanmuutto- ja monikulttuurisuuskriitikkojen toiminta on suurennuslasin alla, mutta varsinaiset rötösihmiset saavat olla rauhassa.

Ilkka Kanerva (Wikipedia/Ilkka Kanerva/Lahjussyyte) sai Helsingin käräjäoikeudelta 1 vuoden ja 3 kk:n ehdollisen rangaistuksen. Lisäksi hänet tuomittiin menettämään julkiset luottamustehtävänsä. Tuomion syy oli törkeä lahjuksen ottaminen ja virkavelvollisuuden rikkominen.

Mutta myös perussuomalaisten joukosta löytyy kytkentöjä talousrikollisuuteen.
Kike Elomaan aviomies Kimmo Elomaa sai Turun hovioikeudessa v. 2003 2 vuoden 2 kk:n vankeustuomion useasta talousrikoksesta (ks. http://atuubi.yle.fi/keskustelu/id-20013386).

Lisäksi on kerätty tiedot kansanedustajien rikoksista ja rötöksistä (Wikipedia/Luettelo rikoksista tuomituista kansanedustajista)

Miksi poliitikkojen talousrikokset ja yhteydet talousrikospiireihin eivät herätä kiinnostusta? Poliitikothan päättävät yhteisten rahojen käytöstä!

12.6.2012 00:03

Pikkurötöksistä ei tule oikeuden tuomiota, vaan huomautus tai vain ikävää julkisuutta.
Tästä on esimerkkinä Suvi Linden (ks. Wikipedia/Suvi Linden/Ero hallituksesta 2002).
Vuonna 2002 Ilta-Sanomat kertoi, että kulttuuriministeri Suvi Linden oli myöntänyt valtionapua golfkentälle, jossa hän perheineen oli osakkaana. - Tämän seurauksena Linden erosi kulttuuriministerin työstä.
Mutta kohun unohduttua Lindenistä tuli uudestaan ministeri:
- Viestintäministeri Vanhasen II hallituksessa 2007 - 2010
- Viestintäministeri Kiviniemen hallituksessa 2010 - 2011

12.6.2012 02:11

Kiihottaminen kansanryhmää vastaan kieltämisen tekee ongelmalliseksi kansanryhmän määrittely. Kansanryhmä -sana ei juuri mitenkään viittaa kohteeseen, jota laissa tarkoitetaan (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L11P10):
"ryhmää rodun, ihonvärin, syntyperän, kansallisen tai etnisen alkuperän, uskonnon tai vakaumuksen, seksuaalisen suuntautumisen tai vammaisuuden perusteella taikka niihin rinnastettavalla muulla perusteella"

Myös lain sisältö on ongelmallista, koska laki voidaan tulkita siten, että se voimakkaasti ristiriidassa tärkeitten oikeusperiaatteitten ja moraalisten näkökulmien kanssa:
SEKSUAALINEN SUUNTAUS: Eikö saakaan halveksia sellaisia aikuisia, jotka harrastavat lapsiseksiä?
USKONTO: Eikö saa uhkailla lopetettavaksi uskonlahkoja, jotka vaativat kerettiläisiä poltettavaksi roviolla?
VAKAUMUS: Eikö saa haukkua SS -natseja, jotka halusivat tuhota juutalaiset keskitysleireillä tai Kambodzhan punaisia khmerejä, joitten valtakaudella Kambodzhan väkiluku romahti teloitusten, nälkäkuolemien sekä nälän heikentämien uupumisten ja sairastumisten takia?
IHONVÄRI: Saako ihmisiä pilkata kasvojen muodon, lihavuuden, silmienvärin tai muun ulkomuodon ominaisuuden paitsi ihonvärin perusteella?

Kiihotus kansanryhmää vastaan on esimerkki laista, jotka on laadittu huolimattomasti ja ehkä kiireisesti - kuvitellen, että yhdellä periaatteella voidaan hallita elämän kaikkia monimutkaisia tilanteita.

Eikö olisikin hienoa, että laissa kiellettäisiin väkivalta? Elämä olisi mukavaa, jos siinä ei olisi väkivaltaa tai pelkoa väkivallasta.
MUTTA:
Annettaisiinko potilaan kuolla tai vammautua, vaikka
- leikkaus auttaisi
- vakavia sivuoireita aiheuttava lääkitys parantaisi pitkällä tähtäimellä?
Annettaisiinko joukkomurhaajan jatkaa toimintaansa, vaikka
- tarkka-ampujan luoti keskeyttäisi joukkomurhaajan ammuskelun katujen keskellä?

12.6.2012 07:27

Hannu Kokko wrote: "Mestari Halla-ahon ajatukset eivät juuri poikkea asianajotoimistoni asiakkaiden vastaavista, paitsi että heistä aika monet osaavat katua rikoksiaan."

Jaan Kokon mielipiteen. Iso osa rikollisista pitää saamiaan tuomioita vääryyksinä, pärstäkertoimen mukaan annettuina ja tuomareiden henkilökohtaisina mielipiteinä. Näin jopa liivimiesten kohdalla, vaikka he sentään kasvattavat mainettaan ja meriittiä rikosten avulla ja levittävät verkostojaan nimenomaan vankiloissa. Liivimiehetkin kiistävät tekosensa ja valittavat tuomioista. Ehdonalaiset tuomiot taas ovat nuorisollekin huihai-luokkaa.

Rikollisista kertovia juttuja ja heidän haastattelujaan kun lukee, niin toteaa, että etenkin väkivaltarikolliset, etäännyttävät teot itsestään. "Sitten sattui se raiskaus", "sitten se kaveri kuoli" - eli harvalla on kanttia sanoa ryhdikkäästi, että raiskasin, pahoinpitelin ja tapoin tai murhasin. Liivimiehetkin tunnustavat vasta jos kokevat uskonnollisen herätyksen.

Jotkut rikolliset katuvat, ja niistä katuvista monet säästyvät uusimasta rikostaan. Yleensä se, joka ei osoita minkäänlaista katumusta, uusii tekonsa. Joten ken elää se näkee...

12.6.2012 08:11

Väsyttää jo nämä persujen sekoilut. Ei tämä puolue ala jo olla menneen talven lumia?

12.6.2012 08:43

Onko Halla-aho todellakin hallituksen tämän hetken suurin ongelma. Eurokriisi onkin vain pikkutekijä, jonka tarkoitus pönkittää politikkojen arvostusta.
Vai luovatko tulevat kunnallivaalit hysteriaa?

12.6.2012 09:22

Uskonnon vastainen ja myötäinen kiihotus on käytetty menetelmä politiikan jatkeena. Halla-aho ei liene lajissaan pahimpia. Sipilän pojan seuduilla ovat eräät lahkot saarnanneet teltoissaan sallituista ja ei sallituista puolueista. Vasemmistoaktiivit pakkokiihottivat ammattiliittojen jäsenyyteen "omantunnon syistä epäröiviä" 1970 -luvulla. Se Porvoon kirkon palo... Nämä vain esimerkkeinä.
Oikeusmiesten ahdinko luottamuksen rapautumisesta taitaa johtua omista toimista ja tuomioiden epäloogisuuksista. Eliitin osa on kinkkinen. Täytyisi olla uskottava sekä kansaan, että lojaali omille "tausta seuroille", jotka ovat...
Halla-ahon tapaus tuo esiin ikuisen ongelman. Täyttyy muistaa, että sanoa saa mitä tahansa. Mutta ei kuka tahansa. Samat riimit vaikkapa.... kirjailemana olisivat olleet kansanvallan näkökulmasta suorastaan henkeviä.

12.6.2012 09:55

"Lainsäätäjä" Halla-ahon suhtautumista lakiin ja oikeuslaitokseen analysoi viisaasti ent. tuomari, historioitsija, filosofi, kirjailija... Jukka Kemppinen http://kemppinen.blogspot.fi/2012/06/halla-aho.html

12.6.2012 11:41

Politiikot ovat aina olleet lain yläpuolella. Syttömiä omasta mielestään on ennenkin ollut mm. Juhantalo, Vanhanen, Kaikkonen, Kanerva sekä muutama rattijuoppo sekä lahjuksenottaja ja antaja. Wallin ja Lehtomäki välttyivät syytteiltä sisäpiirin hyväksikäytöstä.
Käytännössä siitä mistä politiikko ei saa edes syytettä tavallinen kansalainen lähtee lusimaan.

12.6.2012 12:00

Olikos tätä päätöstä tekemässä esim. joku eevavuori-tyyppinen oikeusoppinut, joka ei
ollut tietoinen oman ukkonsa mökkikaupoista, kun ei tiennyt mitä milloinkin keittiössä
ukko hääri? Oli tai ei, niin ehkä on hyvä että Euroopan ihmisoikeus-tuomioistuin puuttuu
kovalla kädellä Suomen touhuihin, niin yleistä on ihmisoikeuksien rikkominen täällä.

12.6.2012 13:01

"Demokraattiset" oikeusoppineet ovat syystäkin huolissaan. Voi nimittäin olla, että oikeuslaitokseen nimitetään vastaisuudessa myös "epädemokraattisia".

12.6.2012 13:05

Juuri tuo meitä ihmisoikeusaktivisteja huolestuttaakin.

12.6.2012 13:28

Harvassa maassa (Suomen lisäksi) on niin avoimesti ja laajalla rintamalla saatu
demonisoida yksilöä kuin tätä AKT-Timoa (sukunimeä en muista). Häntä ei kuitenkaan tiettävästi ole tuomittu missään oikeusistuimessa ja nyt on viety virka ja kunnia täysin kyseenalaisilla väitteillä. Oikeuslaitoksen uskottavuus ja
maan uskottavuus kulkevat yhtä jalkaa. Pysykäämme erossa esim. italialaisten
oikeuskäsityksistä ja perinteistä. HS:n mukaan siellä ei edes ymmärretä että miinanraivaajaan tarvitaan sauna. Toisaalta jopa IMF:n Suomea tutkineen valtuuskunnan italialainen puheenjohtaja on huolissaan Suomen kotitalouksien
velkaantumistahdista.

12.6.2012 16:08

Vankilathan ovat täynnä syyttömiä, ainakin heidän omasta mielestään. Luin jostain, että yli 90% vangeista kärsii narsistisesta luonnehäiriöstä, jonka yksi tyypillinen piirre on syytellä muita ongelmistaan, vallanhalu ja kyvyttömyys vastuunkantoon. En viittaa tässä mitenkään rikoksia tehtailleisiin kansanedustajiin, mutta tässä yhteydessä ei voi olla huomaamatta tiettyjä yhtäläisyyksiä valtaahamuavien poliitikkojen ja tavallisten rikollisten välillä.

12.6.2012 16:37

Kyse lienee puolin ja toisin politiikasta, ei juridiikasta.
Erkki A

12.6.2012 17:52

Mistäpä muusta tässäkään asiassa on kyse kuin kunnallisvaalien lähestymisen myötä syntyneestä hallituspuolueiden + median pelosta perussuomalaisten tulevaa jytky-kakkosta kohtaan. Kaikin keinoin persuja yritetään mustamaalata, jos jostain vain hitunenkin aiheen tynkää löytyy.

12.6.2012 18:27

Niin lakihan ei koske Suomen rasistien pääjehua - hän voi menetellä kuinka lystää ja oikeuden tulee vaieta tämän ylhäisyyden edessä.

12.6.2012 18:40

Ihanko tosi, että Jussi Halla-Aho on Suomen rasistien pääjehu? No, tässäpä vain taas tuli tyypillinen esimerkki, miten yksittäistä perussuomalaista ja sen myötä koko puoluetta yritetään mustamaalata.

12.6.2012 21:47

Kyllä Halla-aho hoitaa mustamaalauksensa ihan itse, mutta voihan sitä vielä säestää.

13.6.2012 08:30

Mistä lähtien islam - rasistinen ideologia - on ollut rotu?

12.6.2012 22:48

Somalimiehet ovat käyttäytyneet huonosti minua kohtaan ja huudelleet törkeyksiä ja rivouksia perääni. Minua on loukattu. Pitääkö minun mennä poliisille vai pyytää Halla-ahoa apuun?

13.6.2012 07:01

Mene poliisin puheille. Minua kohtaan ovat usein ihan aidot suomalaiset käyttäytyneet huonosti ja huudelleet törkeyksiä ja rivouksia perääni. Pyydänkö Halla-Ahoa apuun?

13.6.2012 07:03

Valtakunnan halveksituimman pellen Halla-Ahosta teki - Timo Soini.
Miten? Ohjeistamalla esimerkillään kaverin pitämään päänsä katkeraan loppuun asti sen sijaan, että olisi kehoittanut kaveria maksamaan sakkonsa mutisematta ja pyytämään anteeksi aiempaa ajattelematonta toimintaansa. Näin Halla-Aho olisi voinut vielä luultavasti jopa säilyttää valiokunnan puheenjohtajuutensakin.
Miksi Soini toimi toisin? Siitä yksinkertaisesta syystä, että Halla-Ahosta on tullut liian suuri uhka Soinin asemalle puolueen johdossa ja puolueen poliittisen linjan yksinvaltiaana. Halla-Ahoa tarvittiin tuomaan ääriaineksen ääniä, mutta nyt Halla-Ahon on aika mennä. Tämä on samalla varoitus kaikille jotka kuvittelevat haastavansa Soinia.

13.6.2012 08:10

Kettunen wrote: "Ohjeistamalla esimerkillään kaverin pitämään päänsä katkeraan loppuun asti sen sijaan, että olisi kehoittanut kaveria maksamaan sakkonsa mutisematta ja pyytämään anteeksi aiempaa ajattelematonta toimintaansa." Olen kauhiast hämmästynyt! Eikös Soini nimenomaan ole ilmoittanut, että hän ei aikuisia ihmisiä kädestä pitäen paimenna, vaan toimii itse esimerkkinä siitä, miten rasismi, viha ja kännipäissä törttöily on tuomittava juttu.

Halla-ahosta ei tule koskaan persujen puheenjohtajajaa, mutta hoo-miehet voivat kyllä erota persuista, perustaa äärioikeistolaisen puolueen ja nostaa johtoon Mestarinsa ;)

13.6.2012 07:27

Tämä oli yksi osa persujen itsemurhaa.Puoluen jytky on kohta historiaa.Mitä persut on saanut aikaan ei mitään muuta kun skandaalia toisensa perään ja Soini ei pystynyt luotsamaan joukkonsa oikeaan suuntaan ei sitten yhtään.Suomi onn tukenut viimeisliilä rahoilaan kohta kaikkia maita mitä persut siihen sitten pystyi,ei mitään kun ei edes vaivatunut mukaan hallitukseen missä päätökset tehdään.

13.6.2012 09:05

Suomi on tukenut persujakin viimeisillä rahoillaan ja mitä sai vastineeksi?

13.6.2012 08:17

Jos ei ymmärrä erota, on Persujen asia erottaa. Nyt on väärä mies väärässä tehtävässä.

13.6.2012 08:19

Onhan meillä espoolaisilla onneksi omat tuomitut rikolliset jatkamassa virkojansa ja meidän verorahojen vastuutonta käyttöä. Miksi ihmeessä tässä pitää tätä yhtä miestä kiusata koko ajan? En itse ole persuja äänestänyt, mutta tuo mieshän kirjoitti aivan asiaa, josta hänet tuomittiin.

13.6.2012 09:50

Ilmeisesti aina tulee olemaan joukko wannabe-poliitikkoja, jotka pyrkivät eri puolueiden jäseniksi, mutta heitä ei niihin syystä tai toisesta huolita. Vennamolaisia ei huolittu keskustan jäseniksi, joten he perustivat oman puolueen SMP:n. Aikoinaan oli myös TPSL, työväen ja pienviljelijöiden sosialistinen liitto, eräs pienpuolue, joka sittemmin kuoli. Muita edesmenneitä puolueita ovat liberaalinen kansanpuolue, johon kerääntyi kokkareihin kelpaamaton porukka, samaa ylijäämää edustivat nuorsuomalaiset 1980-luvulla. Näistä ei ole kuulunut enää mitään pitkiin aikoihin. Persujen ongelmakin on täydellinen linjattomuus ja käytännössä olematon puolueohjelma, joka myötäilee kokoomusta riittävästi, jotta pysytään vallan liepeillä ja varmistetaan oma henkilökohtainen tulevaisuus äärioikeiston leivissä. Niin läpinäkyvää, niin naiivia, mutta uppoaa moneen äänestäjään kuin veitsi voihin, vaikka on jo selvästi nähty, että homma on pelkkää puskista huutelua ja opportunismia. Kalliiksi tulee elättää nämäkin tyhjäntoimittajat veronmaksajain rahoilla.

13.6.2012 23:21

"nuorsuomalaiset 1980-luvulla. Näistä ei ole kuulunut enää mitään pitkiin aikoihin."
Nuorsuomalaiset toimi 1990 -luvulla (ks. Wikipedia/Nuorsuomalaiset)

Nuorsuomalaisten puoluetoiminnan lakattua osa nuorsuomalaisista siirtyi Vihreään Liittoon, mm. Jyrki Kasvi. Niinpä nuorsuomalaisuus elää yhä - ainakin vihreän puolueasun sisällä.

13.6.2012 12:23

Milloinkahan sitten julistetaan mitkä mielipiteet ovat sallittuja ja mitkä eivät ? Tästähän kuitenkin seuraava askel on se että vääristä mielipiteistä joutuu vankilaan, niinkuin monessa muussakin maassa.

13.6.2012 12:26

Maahanmuuttajien haukkuminen ja kansan kiihotus heitä vastaan ei ole "väärä mielipide". Ei ole kyse mielipiteistä ja niiden ilmaisuvapaudesta, vaan rikoksesta. Onko rikollinen oikea mies työskentelemään nykyisessä luottamustehtävässään???

13.6.2012 13:03

Halla-Ahon päänmetsästäjien pitäisi ITSE kokea millaista häiriöö osa maahanmuuttajista aiheuttaa.Niiden arvosteleminen tuntuu olevan KIELLETTY tässä yhteiskunnassa.

13.6.2012 16:11

Kanerva sanoi omasta vankeustuomiosta, että hän on syytön, ei siis että tuomio oli väärä. Molemmissa tapauksissa syyllisyys ratkesi äänin 2 - 1. Erona oli että Kanerva sai vankeustuomion ja Halla-Aho sakkorangaistuksen.
Jälkipuinnissa on jostain syystä kuitenkin suuri ero.

13.6.2012 16:35

Halla-aho ryhtyi tuomion saatuaan halveksimaan tuomioistuinta ja demokraattisessa järjestyksessä säädettyä lakia, sen Kanerva ymmärsi jättää tekemättä. Maassa tulisi ymmärtää elää maan lakeja kunnioittaen - lainsäätäjänä ihan erityisesti. Sitä Halla-aho ei tee, vaan tiedottaa tuomioistuimen olevan väärässä kun se antaa hänelle lain mukaisen rangaistuksen tehdystä rikoksesta.

Peruskansalaiselta edellytetään nöyryyttä ja katumusta rikostuomion osuessa kohdalle, mutta perussuomalaisilla homma (vai pitäisikö kirjoittaa Homma) johtaa kollegtiiviseen varmistimen poistamiseen. Huolestuttavaa

13.6.2012 17:14

Halla-Aho tuntuu kävelevän tämän jutun joka käänteessä mennen tullen Soinin yli. Kauanko Soini sietää tätä? Ei hyvältä näytä.

13.6.2012 18:06

Kansa kyllä tietää mitä tapahtumat ovat olleet ns. sasin, vapaavuoren, j.pajusen ja erään
kykypuolueen puoluesihteereiden tekosissa ja tuomioissa. Kanervasta sai mm. Hjallis MTV3:n ohjelmassaan leivottua mielenkiintoisen haastateltavan, joka ensin tuomiota ihmeteltyään (kovin syytön?) lopuksi uhosi, että kyllä kun hän lähtee asialle niin alkaa tapahtua. Itsellekin tuli ihan sellanen olo että mökki kaipaisi tuplasti rakennusoikeutta ja on hyvä tietää "kuka laittaa asioihin vauhtia" pyyteettömästi.

13.6.2012 19:17

Mihin se lain kunnioituksen raja pitäisi vetää jos tuomaritkin ovat tuomiosta eri mieltä? Tekoja vertailessa Kanerva / Halla-Aho.
Edellinen rikos oli oman ja kavereiden huomattava veroton taloudellinen hyöty. Jäkimmäinen kirjoitetut ja sanotut sanat.

13.6.2012 21:01

Viitaten aiempaan keskusteluun ja tuomitun omaan julkilausumaan -
Moni on tyrinyt ennenkin, ja tulee tyrimään. Vaan harvempi ylentänyt itsensä jumal olennoksi, jota eivät maalliset lait koske. Se on taivaallinen totuus (Norjassa taisi olla hiljattain yksi tapaus).

13.6.2012 21:12

Kun nyt oikein ruvettiin muistelemaan kaikkien tekemisiä, niin alkaa palautua kaiken laista kansan mieliin. Eikös esimerkiksi tällä norjalaisellakin wannabe jumal olennolla ollut joku kytkös Perussuomalaisiin?

14.6.2012 01:31

Täältä löytyy linkki (http://yle.fi/uutiset/halla-aholle_tuomio_uskonrauhan_rikkomisesta/986648), jossa kerrotaan kirjoituksista, joista Halla-aho sai tuomion.

Täällä (englanninkielinen Wikipedia/Aisha) käsitellään Muhammadin ja Aishan avioliittoa.

Osallistu keskusteluun

Tämän kentän sisältö pidetään yksityisenä eikä sitä näytetä julkisesti.
  • Kirjoita rakentavasti, asiallisesti ja keskustelua edistävästi.
  • Älä esitä sukupuoleen, ikään, syntyperään, kieleen, uskontoon, vammaisuuteen tai henkilökohtaisiin ominaisuuksiin kohdistettuja asiattomuuksia.
  • Älä levitä huhuja tai valheita.
  • Käytä asiallista ja hyvää kieltä, älä kiroile.
  • Älä yllytä rikokseen tai väkivaltaan.
  • Älä laita viestiisi linkkejä laittomaan tai epäasialliseen materiaaliin.
  • Älä mainosta.
  • Älä käytä ylipitkiä lainauksia. Jos lainaat jotain toista kirjoittajaa tai sivustoa, mainitse lähde.