VR vastaa pojan ulosheittoon: konduktöörin harkintakyky petti

Kuvituskuva.

Arkisto/Ari Peltonen

Poika heitettiin ulos junasta, koska hänellä ei ollut lippua, vaan rahaa aikeenaan ostaa matkalippu junasta. Äiti kirjoitti asiasta Helsingin Sanomien mielipideosastolla.

VR:n lähiliikennejohtaja Teemu Sipilä kertoo käyneensä tapauksen läpi junasta ulosheitetyn pojan äidin kanssa.

– Tämä on erittäin valitettava tapaus, jossa konduktöörin harkinta on pettänyt. Tulemme tarkistamaan ohjeistustamme. Tämä ei missään nimessä ole sen mukaista, Sipilä kertoo.

Sipilän mukaan asia on käyty läpi myös viime sunnuntaina tapauksen aikaan töissä olleen konduktööriparin kanssa.

– Konduktööri oli ohjannut asiakkaan Järvenpään R-kioskille ja ostamaan lipun käteisellä seuraavaan junaan. Nuorten matkustajien kohdalla tilannetta pitää aina arvioida erityisen tarkkaan, Sipilä sanoo.

– Konduktöörejä on koulutettu uuteen asiakaspalvelumalliin viime syksystä lähtien. He kohtaavat kymmeniä erilaisia asiakaspalvelutilanteita junissa päivittäin ja käyttävät myös oma harkintakykyään. Tällä kertaa se valitettavasti petti, hän jatkaa.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Written by:

Marika Lumme

Ota yhteyttä

Lisää aiheesta

Äiti ihmettelee Hesarissa: Poika yritti ostaa lippua käteisellä – heitettiin ulos junasta"Kilpailua käydään henkilöstön työsuhteiden ehdoilla" – Lauri Ihalainen jyrähtää VR:n pilkkomisestaRajuja väitteitä lippu-uudistuksen ongelmista – Lähde VR:n sisältä: "Konduktöörien pahoinvointi näkyy jo selvästi"