Puheenaihe

Lidl taipui tämän trendin edessä – ei pelkkää hintapihistystä

Lidlin kassat keskusteluttavat taas. Kuvituskuva.

Sauvo Jylhä

Lidl on yllättäen tuonut valikoimaansa 18 pienpanimo-olutta. Yhtiön mukaan suomalaisten uudistuvaan olutmakuun vastaavat Ruosniemen ja Suomenlinnan panimon, Pyynikin käsityöläispanimon sekä Beer Hunter'sin tuotteet.

Pienpanimo-oluet kasvattavat jatkuvasti suosiotaan ja suuret panimotkin pyrkivät luomaan tuotteita, jotka muistuttavat pieniä.

Lidl puolestaan on aiemmin profiloitunut Suomen halvimman oluen myyjänä. Tästä maineesta se on pitänyt kiinni koko Suomen-historiansa ajan. Nyt Lidl kertoo lisäksi tuoneensa markkinoille Veikko Lime Cut -oluen (4,7 %). 0,33 litran tölkki maksaa 1,79 euroa. Veikko on talon oma merkki ja tämä versio on limetinmakuinen täysmallasolut.

Panimoliiton laskujen mukaan panimojuomien kotimaanmyynti laski 2,2 prosenttia vuonna 2015 ja edeltävänä vuonna lasku oli noin kaksi prosenttia. Toisaalta esimerkiksi pintahiivaoluiden myynti kasvoi vähittäiskaupassa 55 prosenttia edellisvuoteen verrattuna.

Näin halvalla Lidl myy.

 

Lisää aiheesta: 

Tämän oluen myynti kasvoi 55 prosenttia! Suomen positiivisin tiedottaja?21.3.2016 15.00
Tätä olutta suomalaiset haluavat juoda20.5.2016 18.09

Etusivulla nyt

Uusimmat: Puheenaihe

Luetuimmat

Uusimmat

Uusimmat: Urheilu