Puheenaihe

Naisia halventanut Parempaa lihaa kuin Tinderissä -mainos sai jatkoa – tämä rävähtää nyt kaikkien nähtäväksi pk-seudulla

Laidun Hereford -lihantuottaja kampanjoi räväköillä mainoslauseilla pääkaupunkiseudun linja-autoissa.

Laidun Hereford Oy

Pihvikarjanlihaa netissä myyvä Laidun Hereford -yrityksen "Parempaa lihaa kuin Tinderissä" -mainoskampanja herätti kohua syksyllä 2016. Linja-autojen kyljessä ollut mainos nousi nettihitiksi, jonka jälkeen se sai tammikuussa 2017 Mainonnan eettiseltä neuvostolta huomautuksen. Mainoslause todettiin hyvän maun vastaiseksi ja naisia syrjiväksi.

Lihatila innostui saamastaan huomiosta ja jatkaa nyt pikkutuhmaa kampanjaansa. Tällä kertaa 30 pääkaupunkiseudun linja-autoa varustetaan mainoksilla viiden kuukauden ajaksi. Mainoslauseissa lukee muun muassa "Koolla ei ole väliä – kunhan sitä saa riittävän usein".

– Joudumme luonnollisesti olemaan varovaisia mainonnan eettisen neuvoston kanssa. Olemmekin ottaneet sukupuoli-, tasa-arvo ja lihapitoisuusasiat erittäin vakavasti. Jatkamme kuitenkin kieli poskella ja pistämme lihaa liikkeelle vanhaan malliin sekä pidämme pannut kuumina, kertoo teuvalainen lihatilan isäntä Jussi Harju.

Harju sanoo, että Mainonnan eettisen neuvoston ratkaisun tuoma kohu oli tehokkaampaa mainosta kuin itse mainoskampanja.

– Kyseinen ratkaisu oli kaikkineen hyvin tarkoitushakuinen ja ehkä juuri siksi se kääntyi eduksemme

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Etusivulla nyt

Uusimmat: Puheenaihe

Luetuimmat

Uusimmat

Uusimmat: Urheilu