Puheenaihe

Länsimetron matkustajien tyytyväisyydessä täyskäännös – taustalla 5 selvää syytä

Länsimetro laski aluksi matkustajien tyytyväisyyttä metroon. Nyt palaute on saatu käännettyä paremmaksi.

Päivi Tuovinen

Länsimetron lastentaudit alkavat olla takanapäin ja matkustajien tyytyväisyys on kääntynyt merkittävään nousuun.

Vielä keväällä 2018 Länsimetron matkustajista vain 68 prosenttia antoi hyvän tai erittäin hyvän arvosanan HSL:n joukkoliikenteelle. Viime syksynä tyytyväisten osuus oli jo 81 prosenttia.

Vanhan metro-osuuden tyytyväisyyteen riittää kuitenkin vielä kirittävää. Helsingin osuudella tyytyväisiä oli 88 prosenttia.

Länsimetron osuudella matkustajat olivat aiempaa tyytyväisempiä matkanteon sujuvuuteen, liikennevälineen vaihtamiseen, opasteiden toimivuuteen sekä liityntäliikenteeseen. Kaikki metronkäyttäjät olivat tyytyväisempiä metrojen täsmällisyyteen.

Metron siisteys oli myös HSL:n tarkastelun kohteena. Läntinen puoli sai Helsingin metroa paremmat arvosanat.

Kaikista HSL:n matkustajista erittäin tai melko tyytyväisiä oli 86 prosenttia. Viimeksi HSL:n matkustajat ovat olleet yhtä tyytyväisiä syksyllä 2017. Keväällä 2018 asiakastyytyväisyys laski huomattavasti, kun länsimetron ja sen liityntälinjaston liikenne oli alkanut.

Kaikkein tyytyväisimmät matkustajat kulkevat raitiovaunuilla. Parhaan tai toiseksi parhaan arvosanan antoi 90 prosenttia matkustajista.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Etusivulla nyt

Uusimmat: Puheenaihe

Luetuimmat

Uusimmat

Uusimmat: Urheilu