VR vaihtoi kesäkuussa siivouksesta vastaavaa yhtiötä. Tämän jälkeen osa junista muuttui likaisiksi, joka ihmetytti niin matkustajia kuin henkilökuntaakin. Muun muassa Iltalehti kertoi pissanhajusta leikkitilasta, saastaisista wc-tiloista ja ympäriinsä lojuneista roskapusseista.
Nyt VR tutkii asiaa. Yhtiö kertoi Helsingin Uutisille tekevänsä jatkuvasti töitä siivouksen kehittämiseksi ja pyrkivänsä ratkaisemaan haasteet mahdollisimman nopeasti. Junavaunuihin on esimerkiksi lisätty QR-koodilla tai linkin kautta toimiva palautekysely tilojen siisteydestä.
VR:n mukaan siisteystilanne on jo parantunut, mutta suuressa kokonaisuudessa muutokset voivat näkyä viiveellä.
– Keräämme palautetta sekä asiakkailtamme että henkilöstöltämme. Olemme tehneet jo muutoksia siivoukseen palautteiden pohjalta: esimerkiksi siivousten taajuutta lisätty, samoin kuin penkkien puhdistusta vaihtoakin lisätty. Myös lattianpesua tehostettu, kertoo Taina Kuitunen VR:n viestinnästä.
Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.
Kommentit
Entäs Tampereen rautatieasema