LukijaltaTällä palstalla julkaistaan lukijoiden mielipidekirjoituksia.

Espoon keskuksessakin saa Kelan palvelua ilman ajanvarausta

Nimimerkki ”Kelan vihainen asiakas” (LV 27.2.) kritisoi Kelan palvelupistettä Espoon keskuksessa. Kelan palvelut ovat hänestä heikosti saatavilla Espoon keskuksen asukkaille, koska palvelupiste on auki vain ajanvarauksen tehneille asiakkaille.

Kelan palveluverkkoa ja palvelupisteiden sijaintia mietittäessä on pyritty ottamaan huomioon palvelupisteiden keskeinen sijainti ja tavoitettavuus. Koko pääkaupunkiseudun mittakaavassa Espoon palvelut ovat helposti tavoitettavissa. Espoon keskuksesta katsottuna lähimmät Kelan kello 9–16 auki olevat palvelupisteet sijaitsevat hyvien kulkuyhteyksien päässä Isossa Omenassa (9 km) sekä Leppävaarassa (11 km).

Tämän lisäksi Kelan palveluasiantuntijat ovat olleet tavattavissa 1.11.2018 alkaen Espoontorin kauppakeskuksessa, Espoon kaupungin asiointipisteessä tiistaisin ja torstaisin kello 12–15.

Kaupungin asiointipisteestä saa yleisneuvontaa Kelan asioissa sekä pystyy kopioimaan ja tulostamaan Kelan lomakkeita ja asiakirjoja myös muina aikoina, koska Espoon kaupungilla ja Kelalla on sopimus ja jo monen vuoden kokemus asiointiyhteistyöstä.

Espoon keskuksen asiointipisteessä käydessään voi myös varata ajan Kelan Espoon keskuksen ajanvarauspalvelupisteelle.

Asiansa saa hoidettua myös asioimalla 24/7 auki olevassa sähköisessä asiointipalvelussa (kela.fi-sivut). Myös Kelan Espoon keskuksen palvelupisteen ja kaupungin asiointipisteen postilaatikot ovat käytössä.

Ajan varaaminen Kelan Espoon keskuksen ajanvarauspisteeseen onnistuu kela.fi-sivujen kautta tai soittamalla Kelan puhelinpalveluun.

Toivottavasti näistä vaihtoehdoista löytyy sopiva asiointikanava kaikille.

Matti Kujala

pääkaupunkiseudun asiakkuusyksikön johtaja

Kela

Juha-Pekka Strömberg

asiointipalvelupäällikkö

Espoon kaupunki

Lukijalta

Aikaisempia kirjoituksia

Uusimmat mielipiteet