LukijaltaTällä palstalla julkaistaan lukijoiden mielipidekirjoituksia.

Mielipide: Espoo vastaa kritiikkiin asiointipisteiden aukiolosta

M. Mäkelä harmitteli Länsiväylässä (LV 12.6.) sitä, että Espoon kaupungin asiointipisteet eivät palvele iltaisin tai viikonloppuisin, minkä vuoksi työssäkäyvän on vaikea ehtiä hoitamaan asioitaan.

Haluamme palvella asiakkaitamme mahdollisimman hyvin ja siksi myös mittaamme heidän tyytyväisyyttään säännöllisesti.

Asiointipisteidemme aukioloajat perustuvat asiakaskyselyyn, jonka toteutimme loppuvuonna 2018. Sen tulosten perusteella ilta- ja viikonloppupalveluille ei juuri ole kysyntää.

Ymmärrän hyvin kirjoittajan harmin siitä, etteivät palveluaikamme sovi juuri hänen arkeensa. Julkisin varoin toimivan palvelun resurssit ovat kuitenkin rajalliset, ja siksi meidän täytyy tehdä valintoja ja kohdentaa henkilöstön työajat sellaisille ajoille, jolloin henkilökohtaiselle asiointipalvelulle on suurin kysyntä.

Vuoden 2019 alkupuoliskolla Espoon asiointipisteissä on tehty enemmän asiakaskäyntejä kuin koskaan aiemmin, mikä kertoo siitä, että saatavuus on vähintään melko hyvällä tasolla.

Myös asiointipisteiden verkosto Espoossa on laaja: noin 90 prosenttia espoolaisista asuu alle 20 minuutin julkisen liikenteen matkan päässä lähimmästä asiointipisteestä.

Merkittävä osa asiointipisteidemme tarjoamista palveluista on saatavilla myös sähköisesti vuorokauden ympäri. Yksi tehtävistämme onkin tätä nykyä opastaa kuntalaisia käyttämään sähköisiä palveluja.

Juha-Pekka Strömbergasiointipalvelupäällikkö

Espoon kaupunki

Lukijalta

Aikaisempia kirjoituksia

Uusimmat mielipiteet