Puheenaihe

Kuvat: Länsimetrossa totaalinen ruuhka – "Ihan sumpussa ollaan, seisomapaikka heti lähtöasemalta"

Metron lähtöaseman laituri Espoon Matinkylässä ruuhkautui maanantaina aamulla, eivätkä kaikki matkustajat mahtuneet juniin. Ruuhkaa kesti puolisentoista tuntia.

Lukijan kuva

Länsimetron matkustajien pelot kävivät toteen maanantaiaamuna Espoossa, kun uusi metrolinja joutui ensi kertaa todelliseen testiin.

Metron lähtöasema Matinkylässä oli kello kahdeksan jälkeen ruuhkautunut. Ihmiset pakkautuivat lähtölaiturille kello 8.15 odottamaan myöhässä kulkenutta junaa.

Kun metro saapui laiturille, tuli vaunuihin todella ahdasta.

– Ihan sumpussa olen. Jouduin seisomapaikalle heti lähtöasemalta, kertoi Kirkkonummelta Helsinkiin matkalla ollut työmatkalainen.

Suuren ruuhkan takia hän ei pystynyt kertomaan, kuinka moni lähtöasemalla Matinkylässä junaa odottanut ei mahtunut kyytiin.

– Miltään muuta asemalta ei mahtunut nousemaan junaan. Ensimmäiset jäivät pois Aalto-ylipiston asemalla, nainen kertoi.

Lauttasaaren kohdalla metro oli edelleen hyvin ruuhkainen. Nainen arveli, että ensimmäinen työmatka metrolla jäi nyt ainakin vähäksi aikaa myös viimeiseksi.

– Eiköhän tämä ole nyt nähty.

Nainen oli osannut varautua ruuhkaan ennakolta. Pieni yllätys oli se, että liityntäliikenteen bussissa Kirkkonummelta Matinkylään oli vain kourallinen matkustajia.

Nainen arvioikin, että moni Helsinkiin suuntaava työmatkalainen ei uskaltautunut maantaina junan ja metron yhdistelmään. Se saattoi olla helpotus metrolle, joka ruuhkautui muutoinkin.

HSL:n mukaan metron aamuruuhka johtui laitevioista, lue jatkojuttu tästä

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Kommentit (8)

Kommentit

Niin. Kannatti säästää ja

Niin. Kannatti säästää ja ottaa liian lyhyet laituri ja lyhentää junia sen takia. Hinnan olisi pitänyt olla n. 8000 milj. euroa kun otetaan lyhkäsillä laitureilla ja "säästetään" mutta kuten kävi niin hintahan pompsahti sinne 1,3 miljardiin euroon. Sehän olisi ne pidemmät laiturit maksaneet sen joku sata miljoonaa eli tuon erotuksen verran. Miksi pitää säästää ihan väärässä paikassa ja mennä taaksepäin kehityksessä, kun tiedetään hyvin, että pk seudulla ei nyt ja tulevaisuudessa väki vähene ja käyttäjiä metroihin, junii, busseihin yms. on koko ajan enemmän. Poliitikot ja virkamiehet vastuuseen tästä.

Suosittelen kaikkia jotka

Suosittelen kaikkia jotka vain auton omaa, niin näyttämään haisevan vastalauseen koko hommalle ja menemään omalla autolla. Todella idioottimaista lakkauttaa bussilinjat Kamppiin ja olla pelkän metron varassa. Hsl:lle palautetta ja reippaasti.

Poliitikot Espoossa

Poliitikot Espoossa vastuuseen näistä lyhyistä laitureista! Jo olemassa olevien laitureiden lyhentäminen Espoon puolella vajaaälyisten päätös. Säästä tänään, maksa huomenna triplasti, vähintään.

Onko tämä ollut joku ylläri

Onko tämä ollut joku ylläri pylläri Espoon asukkaille>mikään ei tule toimimaan kuin pitäisi!! Pahoitteluni kaikille, jotka myöhästyitte duunistanne>syy ei Sinun, muista se;)

Ja eikö samat älypää rakenna

Ja eikö samat älypää rakenna nyt myös jatkon asemat lyhyillä laitureilla. Onpahan juna sitten täynnä jo Kivenlahdesta lähtiessään. Kun ei vielä ole uskallettu sanoa paljonko jatko menee kustannuksissa ja aikatauluissa pitkäksi voisi samaan konkurssiin nyt uudelleen suunnitella ja toteuttaa pitkät laiturit edes sinne varmuuden vuoksi, ettei sitten 30-luvulla jouduta todella kalliilla, metroliikenteen lomassa, jatkamaan kaikkien länsimetron asemien laitureita. Tätä tästä tulee kun poliitikot luulevat osaavansa kaiken.

Lähderanta landepaukku

Onneksi valitsin jo vuosia

Onneksi valitsin jo vuosia sitten asuinpaikkani junaradan varresta sen perusteella, etten tule olemaan riippuvainen tästä metrosekoilusta.

Nauttikaa nyt siitä ihqusta

Nauttikaa nyt siitä ihqusta joukkoliikenteestä. Minä istun autoni mukavalla nahkapenkillä rahoittavaa musiikkia kuunnellen - kun Sinä olet hyppinyt liikennevälineestä toiseen, odotellut räntäsateessa, ja sitten sardiinina purkissa hieltä haisevien matkustajien kyljessä kiinni ja hermot kireällä heti aamusta. Nauttikaa, nauttikaa.

Niinhän se on ollut ja tulee

Niinhän se on ollut ja tulee aina olemaankin, että köyhät joutuvat tyytymään vähempään, paitsi jonotuksen osalta saavat kyllä yllin kyllin. Jos ei rahaa omaan autoon ole, ruuhkaisessa metrossa matkustaminen on ainoa vaihtoehto. Mitenköhän muuten työnantajat suhtautuvat myöhästelyyn metron takia? Siis niillä, jotka köröttävät Kamppiin tai muualle Helsinkiin työhön.

Etusivulla nyt

Uusimmat: Puheenaihe

Luetuimmat

Uusimmat

Uusimmat: Urheilu