Puheenaihe

Espoon koulukuljetukset takkuavat jälleen: useat lapset jääneet odottamaan kyytejään – "Olen pahoillani tilanteesta"

Koulukuljetukset takkuavat jälleen. Kuvituskuva.

Klaus Nurmi

Espoon kaupungin koulukuljetukset ovat kärsineet pahoista myöhästymisistä heti lukuvuoden alussa. Myöhästymiset ovat vaivanneet erityisesti Espoon keskuksen ja Pohjois-Espoon alueella sekä Postipuun ja Kilonpuiston kouluissa. Alueet kuuluvat Taxia Oy:n palvelun piiriin.

Lapsia on haettu tai tuotu myöhässä, jätetty kokonaan hakematta tai tuotu liian aikaisin.

Espoon kaupunki kertoo suhtautuvansa vakavasti kaikkiin virheisiin, jotka koskevat kaupungin palveluja.

Taxian puhelinpalvelu on ruuhkautunut ongelmista johtuen, ja kaupunki pyytääkin kuljetusyhtiöltä selvitystä tilanteesta sekä ongelmien kuntoon saattamista mahdollisimman pian. Virheitä on kaupungin mukaan tapahtunut myös Kajon Oy:lle.

– Olen pahoillani tapahtuneesta tilanteesta. Tavoitteena on, ettei virheitä, varsinkaan vakavia, tulisi ollenkaan. Lukuvuoden alku on aina haasteellista aikaa kuljetusten kanssa, koska reitit ja asiakkaat ovat uusia ja koulujen lukujärjestyksiin tulee vielä ensimmäisinä viikkoina muutoksia, Espoon kaupungin logistiikkajohtaja Kari Sirviö kertoo.

– Teemme tiivistä yhteistyötä myös koulujen kanssa siinä, että lukujärjestykset saataisiin jatkossa lyötyä lukkoon aiemmin.

Koulukuljetukset kyydittävät päivittäin 816 lasta. Reklamaatioita on tullut 0,63 prosentissa tapauksista.

Espoon koulukuljetuksissa oli ongelmia myös vuosi sitten. Tuolloin virheet poikivat rikosilmoituksen.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Lisää aiheesta

Espoon koulukuljetuksista rikosilmoitus: Jo toinen tapaus, jossa erityislapsi jätettiin yksin kyydistä 16.9.2017 07.00
Ekaluokkalaisen koulukyyti puolitoista tuntia, matka pari kilometriä – Espoolaisäiti: "Ei herätä luottamusta"22.8.2017 20.00

Kommentit (1)

Kommentit

Odotin muutaman päivän

Odotin muutaman päivän oikaisua tähän juttuun, mutta täytyy se nyt uskoa, että hyvin on mennyt. . . Tekstissä sanotaan kuljetetettavia olevan 816 päivässä, ja reklamaatioita on tullut 0,63%. Tämä on niin pieni määrä, ettei 5:n pieleen menneen tapauksen johdosta kannata ostopäälliköitä ja kuljetusyhtiöitä syyllistää.

Etusivulla nyt

Uusimmat: Puheenaihe

Luetuimmat

Uusimmat

Uusimmat: Urheilu