Länsiväylässä uutisoitiin 16.–17.5. siitä, että lähes 1 200 koululaisten lounaspakettia jätettiin noutamatta Espoossa.
Viestintäasiantuntija Espoon kaupungilta mietiskeli syitä miksei paketteja ollut noudettu vaikka oli tilattu.
Voin kertoa oman perheemme kohdalta miksi lounaspaketti jäi noutamatta. Menin kyllä tuolloin pakettia hakemaan kuten ennenkin, mutta ovet olivat lukossa. Myöhemmin selvisi, että hakuaikaa oli muutettu. Olisin todella mielelläni ottanut lounaspaketin vastaan. Vaikka olin heti yhteyksissä eri tahoihin, pakettia ei enää edes seuraavana päivänä saanut.
Voisiko tässä olla syy monen muunkin lounaspaketin noutamattomuuteen ?
Koululainen itse ei välttämättä osaa huomioida Wilma-viestinnän kaikkea ohjeistusta ja minä vanhempana en jatkuvasti seuraa Wilmaa, kun lounaspaketeista oli kerrottu, että homma toimii lukukauden loppuun yhdellä ilmoittautumisella.
Lounaspaketti etäopetuksessa olevalle koululaiselle oli hieno juttu, kiitos Espoon kaupungille! Äkillisen jakeluaikamuutoksen tiedottaminen ei ollut nyt riittävää, kuten nähtiin. Tieto olisi pitänyt olla mukana esimerkiksi edellisessä lounaskassissa vaikka paperitiedotteena.