S-ryhmään kuuluva HOK-Elanto kohtelee eriarvoisesti kanta-asiakkaitaan.
Vähän aikaa sitten iäkäs äitini oli espoolaisessa Prismassa ostoksilla ja halusi ostaa tarjouksessa olevia pakastemarjoja. Se ei onnistunut, koska hänellä ei ollut S-mobiili-sovellusta.
Äitini on ollut kymmeniä vuosia S-ryhmän sekä entisen Elannon kanta-asiakas. Ensimmäistä kertaa tuli vastaan tarjous, johon hänen kanta-asiakaskorttinsa ei ollut oikeutettu. Olisi pitänyt ladata jokin sovellus.
Ikäihmisille monet digitaaliset palvelut ovat hankalasti saavutettavia ja vaikeita käyttää. Yritin auttaa äitiäni lataamalla tämän S-mobiilisovelluksen, mutta emme onnistuneet, koska hänen puhelimensa käyttöjärjestelmä oli kuulemma liian vanha. Jäi siis pakastemarjat saamatta ja vanhukselle tuli paha mieli.
Miten meni nyt näin niin kuin omasta mielestänne HOK-Elanto? Kohteletteko kaikkia kanta-asiakkaitanne tasa-arvoisesti vai suosittteko selkeästi tiettyjä asiakasryhmiä muiden yli, joiden digiosaaminen sekä laitteet ovat vaatimallanne tasolla? Toivoisin asiaan muutosta ja myös ei-digitaalisten kanta-asiakkaiden huomioimista.
Huolestunut kuluttaja
Espoo