Espoonlahden suuralueella terveysaseman puhelinruuhkat ovat älyttömät. Noin 1 000 puhelua jonossa ja kahden viikon takaisinsoitto kiireettömissä asioissa. Potilaat ovat vihaisia, ja ymmärrän täysin, miksi.
Johto ei tunnut tekevän asialle juuri mitään. Voivotellaan, että ikävä ja hankala tilanne. Lääkärin vastaanottoaikoja aukeaa todella vähän asukaslukuun nähden. Ajat eivät kerta kaikkiaan riitä. Tuntuu todella pahalta sanoa potilaalle, joka oikeasti ajan tarvitsee, että soita myöhemmin uudestaan ja odota taas kaksi viikkoa takaisinsoittoa.
Pitäisikö jo pikkuhiljaa alkaa tehdä järeämpiä toimia? Kohta alueella ei ole yhtäkään hyvinvoivaa työntekijää. Järkyttävä tilanne on kestänyt jo aivan liian kauan.
Hankitaan ostopalveluna lisää lääkäreitä, kun uusia lääkäreitä ei tunnu muuten tulevan.
Väsynyt työntekijä
Espoo