Suositulle hampurilaisketjulle uusi omistaja, ravintoloiden määrä kasvaa kymmenillä

Friends & Brgrs käyttää 95-prosenttisesti kotimaisia raaka-aineita. Friends & Brgrs

Klaus Nurmi

Ravintolayhtiö NoHo Partners laajentaa toimintaansa pikaruokamarkkinoille ostamalla enemmistön hampurilaisketju Friends & Brgrsista.

Hampurilaisketjusta on aikomus kasvattaa lähivuosina valtakunnallinen 30–50 ravintolan kokonaisuus.

Kasvun tueksi yhtiö lanseeraa Suomen ensimmäisen ”cloud kitchenin”, joka vastaa ruoan kasvavaan digitaaliseen ostamiseen.Cloud kitchen -ravintolassa ei ole yhtään asiakaspaikkaa vaan annokset valmistetaan käsityönä vain kotitoimituksiin.

Erityisesti nuoreen kohderyhmään vetoava Friends & Brgrs on kasvanut nopeasti kymmenen ravintolan erittäin kannattavaksi kokonaisuudeksi, kertoo NoHo Partners tiedotteessa. Kaupan myötä Friends & Brgrs haluaa haastaa pikaruokaketjut ja työllistää kolmen vuoden aikana tuhat nuorta osaajaa.

Yrityskauppa astuu voimaan huhtikuun alussa ja sen myötä NoHo Partnersin omistus Friends & Brgrs -yhtiöstä on noin 70 prosenttia. Hampurilaisketjun perustajat ja pääomistajat jatkavat yhtiössä osakkaina.

Tänä vuonna tavoitteena on avata vähintään viisi uutta Friends & Brgrs -ravintolaa. Ketju tulee olemaan myös ensi vuonna valmistuvan Tampereen Kannen areenan lippulaivabrändi pikaruoassa.

Friends & Brgrs Oy:n arvioitu liikevaihto tänä vuonna on noin 15 miljoonaa euroa.

Taloustutkimuksen kuluttajatutkimuksessa vuonna 2018 Friends & Brgrs valittiin Suomen pidetyimmäksi pikaruokaketjuksi.

NoHo Partners Oyj on vuonna 1996 perustettu suomalainen ravintola-alan palveluihin ja henkilöstövuokraukseen erikoistunut konserni, jonka liikevaihto vuonna 2018 oli runsaat 320 miljoonaa euroa.

Kommentoi

Uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut