Vilkas Tarvonsilta Espoon ja Helsingin rajalla uudistuu – vanhan puusillan tilalle uusi, leveä betonisilta

Uuden Läntisen Tarvonsillan rakentaminen alkoi työsilllan tekemisellä. Sirpa Repo

Sirpa Repo

Espoo rakennuttaa uuden kevyen liikenteen sillan Pellavaniemen eli tutummin Tarvaspään ja Tarvon väliin. Se tulee nykyistä siltaa hieman pohjoisemmaksi, mutta ei Turunväylän varteen.

Vanha, huonokuntoiseksi monin osin todettu puusilta on käytössä ensi syksyyn asti. Puusillan pinta on osin rikkoontunut ja sitä on paikkailtu metallilevyillä.

Kun uusi betoninen, asvaltilla päällystettävä silta on valmis, vuodelta 1989 oleva silta puretaan.

– Uudesta sillasta tulee nykyistä siltaa kolmisen metriä leveämpi. Pituutta sillä on reilut 143 metriä ja leveyttä kuusi metriä, rakennuttamisesta vastaava Pasi Severinkangas kertoo.

Sillalle tulee valot ja ruostumattomasta teräksestä valmistettu erikoiskaide. Myös pengerryksen osalle tulee kaide.

Läntinen Tarvonsilta on vilkkaassa käytössä. Se on viimeinen Espoon puoleinen Rantaraitin osuus ennen Helsinkiä.

Sillalla liikutaan paljon pyörillä ja jalan. Sillalla myös kalastetaan.

Läntisen Tarvonsillan kustannusarvio, joka pitää sisällään myös vanhan sillan purkamisen, on 2,6 miljoonaa euroa.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu

Luetuimmat

Näytä lisää

Tilaa uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.