Mediamainonta kääntyi kasvuun – sanomalehdet ylivoimaisesti suosituin mainoskanava

toimitus

Mediamainonnan määrä kääntyi nousuun viime vuonna 2018, ilmenee Kantar TNS:n ja media-alan liittojen kokoamasta tilastosta.

Ylivoimaisesti eniten mainostajat käyttivät rahaa sanomalehtimainontaan. Sen osuus kaikista mediainvestoinneista oli 33 prosenttia.

Sanomalehtiin ja kaupunkilehtiin sijoitetuista 409,4 miljoonasta eurosta painetun mainonnan osuus oli 79 prosenttia eli 324 miljoonaa euroa. Digitaalista mainostaa ostettii 83 miljoonalla.

Edelliseen vuoteen verrattuna painettujen sanomalehtien mediamyynti laski 11,1 prosenttia ja painettujen kaupunkilehtien 7,3 prosenttia.

Sanomalehtien ja kaupunkilehtien digitaalinen mediamyynti kasvoi 10,5 prosenttia.

Kommentoi

Uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut