Selvitys: Yli viisikymppiset ovat tyytyväisimpiä ja lojaaleimpia asiakkaita – Rautakaupan asiakaspalvelu saa huutia

Palveluiden asiakastyytyväisyydessä on suuria eroja ikäryhmien välillä. Alle 35-vuotiaiden asiakastyytyväisyys jää jälkeen yli viisikymppisistä lähes alalla kuin alalla, kertoo Kaupan liiton tuore selvitys.

Asiakastyytyväisyys on monessa vaatetuksen ja urheilun erikoiskaupassa sekä rautakaupassa keskimääräistä heikompaa – varsinkin nuorilla. Eniten kritiikkiä saa rautakaupan asiakaspalvelu.

Heikko asiakastyytyväisyys voi edelleen madaltaa kuluttajien kynnystä siirtyä ulkomaisen verkkokaupan asiakkaiksi.

– Jotta kivijalkakaupat pystyisivät pitämään kiinni asiakkaistaan ja houkuttelemaan uusia, niiden olisi kyettävä luomaan kaikissa ikäryhmissä vähintään yhtä hyvää asiakastyytyväisyyttä kuin yli viisikymppisille, sanoo Kaupan liiton pääekonomisti Jaana Kurjenoja.

– Asiakastyytyväisyys ja myös asiakaskokemus määrittävät lojaliteettia yritykseen. Koska vanhimmat asiakasryhmät ovat keskimääräistä tyytyväisempiä palveluihin, he ovat myös lojaalimpia, toteaa työelämäprofessori Lasse Mitronen Aalto-yliopistosta.

Lisää aiheesta

Lue lisää aiheesta

Mainos: Mediatalo Keskisuomalainen

Mainos: Mediatalo Keskisuomalainen

Vaalimainoksesi mukana bussimatkoilla ja aamupalapöydissä

Etusivulla nyt

Luetuimmat

Mistä tänään puhutaan?

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut