Espoon terveyspalvelujen johtaja myöntää IL:lle: Terveysasemien asiakkaiden takaisinsoittoa odottaneita puheluja nollattu

Osa Espoon terveysasemien puhelinpalveluun soittaneista on jäänyt ilman luvattua takaisinsoittoa. Arkisto/Sirkku Aalto

Espoon pahoin ruuhkautuneessa terveysasemien puhelinpalvelussa on poistettu takaisinsoittoa odottaneita puheluja, kertoo Iltalehti.

Espoon terveyspalvelujen johtaja Sanna Svahn myöntää Iltalehdelle, että poistoja on tehty kesän aikana.

– Kyllä, näin on tehty. Puhelut on nollattu kolme kertaa, Svahn kertoo Iltalehdelle.

Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että osalle puhelinpalveluun soittaneista ei ole koskaan tullut luvattua takaisinsoittoa.

– Onhan se erittäin huonoa asiakaspalvelua, jos luvataan soittaa takaisin, mutta niin ei tehdä. Ihan syystä ihmettelevät, Svahn jatkaa IL:n haastattelussa.

Hänen mukaansa syynä takaisinsoittoa odottavien puhelujen poistoon on ollut resurssipula.

Länsiväylä kertoi perjantaina, että takaisinsoittoa ajanvarausnumerosta on joutunut odottamaan jopa vuorokausia.

Espoon kaupungin mukaan puheluita ajanvarausnumeroon ja koronalinjalle tulee tällä hetkellä noin 2 100 päivässä. Puheluista noin 600 koskee koronaa ja loput 1 500 ovat muita asioita.

Puhelumäärä on edelleen noin 80 prosenttia suurempi verrattuna vastaavaan aikaan viime kesänä.

Espoon kaupunki kertoi lauantaina pyrkivänsä puhelusuman purkamiseen viikonlopun aikana. Maanantaista lähtien puhelut hoidetaan Espoon mukaan nopeutetulla prosessilla.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu

Tilaa uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.