Nordealla on Suomessa syksyllä kaksi laajaa palvelukatkoa, jotka vaikuttavat pankkiasiointiin. Ensimmäinen katko on sunnuntaina 6. syyskuuta ja toinen viikonlopun 23.–25. lokakuuta aikana. Katkojen syynä on Nordean tietojärjestelmille tehtävät muutokset ja niiden testaaminen, kerrotaan tiedotteessa.
Ensimmäinen palvelukatko 6. syyskuuta alkaa aamuyöllä kello 4. Korttien osalta katkon arvioidaan päättyvän kello 14 ja muiden palveluiden osalta kello 17. Palvelukatkon aikana Nordean korteilla ei voi nostaa käteistä, eikä Nordean pankkitunnuksia voi käyttää sähköiseen tunnistautumiseen. Verkko- ja mobiilipankit ovat pois käytöstä katkon ajan. Korttimaksaminen onnistuu rajoitetusti esimerkiksi kaupoissa ja kylmäasemilla, mutta siinä voi esiintyä hitautta eikä maksaminen välttämättä onnistu.
Palvelukatkoon kannattaa tiedotteen mukaan varautua hoitamalla etukäteen päivittäiset pankkiasiat sekä asiointi sähköistä tunnistautumista käyttävissä julkisissa tai muiden kolmansien osapuolien tarjoamissa palveluissa. Palvelukatko vaikuttaa Nordean palveluihin myös matkalla ja ulkomailla ollessa, niin kortteihin kuin verkko- ja mobiilipankkeihin. Esimerkiksi matkalla olijoiden kannattaa maksaa hotellilaskut jo lauantaina 5. syyskuuta. Lokakuun palvelukatkon asiakasvaikutuksista Nordea kertoo lähempänä ajankohtaa.