HSL kysyy palveluistaan mielipidettä kasvokkain 15 000 matkustajalta – Näin korona otetaan huomioon

Kuvituskuva. Jussi Vehkasalo

Minna Harmaala

HSL tekee tänä syksynä jättimäisen asiakastyytyväisyyskyselyn liikennevälineissään. Kyselyn tekeminen on aloitettu tänään 14. syyskuuta ja se jatkuu 13. marraskuuta asti.

Mielipidettä kysytään kaikkiaan 15 000 asiakkaalta busseissa, raitiovaunuissa, metrossa ja lähijunissa.

Tutkimuksen kenttätyöt tekee Taloustutkimus Oy.

HSL:n mukaan koronaviruksen leviäminen pyritään minimoimaan kyselyn järjestelyillä. Kenttätutkijat käyttävät asianmukaisia suojavarusteita, kirjoitusalustoja puhdistetaan ja vastaajille jaetaan omat kynät. Lisäksi HSL lupaa seurata viranomaisten ohjeita ja suosituksia koronatilanteesta.

Kyselyn tuloksia käytetään HSL:n mukaan joukkoliikenteen kehittämiseen, henkilökunnan kouluttamiseen ja kilpailutetun liikenteen laatukannusteiden laskentaan. Tulokset ovat aikanaan saatavilla HSL:n avoimessa nettitietokannassa https://hsl.louhin.com/asty/.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu

Tilaa uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.