Kahvila: Kesko luopui Starbucks-yhteistyöstä ja pilotoi omaa konseptia kauppakeskus Sellossa.
Kauppakeskus Sellossa Leppävaarassa avautui lokakuun alussa uudentyyppinen kahvila. Starbucks-yhteistyöstä luopunut Kesko perusti oman Fresko-nimisen kahvilakonseptin, ja pilottikahvila avattiin Sellossa.
Noin 30-paikkainen kahvila on sisustettu uniikisti ja viihtyisästi – erikoisuutena on ex-nyrkkeilijä Eva Wahlströmin taiteilema seinämaalaus, joka herättää huomion ja toimii koko kahvilan katseenvangitsijana.
– Kun Starbucks-yhteistyömme päättyi, mietimme mitä haluamme tilalle. Kehitimme aivan oman kahvilakonseptin, joka sai nimekseen Fresko. Haluamme tarjota paljon erilaisia vaihtoehtoja erilaisille asiakkaille. Meiltä voi hakea esimerkiksi take away -kahvin tai lounaan, mutta herkuttelu onnistuu myös paikan päällä, Fresko-kahvilasta vastaava Outi Willberg sanoo.
Ajatus uuden kahvilan taiteelliseen sisustukseen lähti Sellon Citymarketin kauppiaan Esa Kiiskisen ideasta. Koska Espoossa asuva Eva Wahlström on tuttu näky Citymarketissa, oli luontevaa pyytää häntä yhteistyöhön.
– Seinämaalaus on kahvilamme kulmakivi ja tunnusmerkki. Myös take away -kahvikupit sointuvat seinämaalauksen väreihin. Kahvilassa on lisäksi Evan suunnittelemat Whiskey Chairit, Willberg kertoo.
Kahvila Fresko nojaa palvelussaan ja tarjonnassaan paljolti asiakkaiden toiveisiin. Nyt asiakkaille maistuvat erityisesti Green Bakeryn leivonnaiset, ja kaikille luomutuotteille on runsaasti kysyntää.
– Fresko on otettu Sellossa hyvin vastaan, ja tavoitteenamme on laajentaa toimintaa mahdollisesti myös muualle Suomeen Citymarketien kylkeen. Aika näyttää, minkälaisella aikataululla asiat etenevät. Vahvuutemme ovat ehdottomasti aina tuoreet Citymarketin ”kotikeittiön” lounassalaatit ja bowlit sekä ramen-tyyliset keitot, Outi Willberg summaa.
Monelle ohikulkumatkalla olevalle kahvilakävijälle riittää, että nappaa kahvin ja sämpylän mukaansa. Freskossa onkin panostettu sujuvaan palveluun muun muassa itsepalvelukassojen avulla.
– Itsepalvelukassa nopeuttaa palvelukokemusta, mutta toki meillä on myös perinteinen kassalinjasto. Iloitsen myös siitä, että Starbucksista tuttu henkilökunta jatkoi Freskossa eli meille on ehtinyt jo muodostua myös pidempiaikaisia kanta-asiakkuussuhteita. Vaikka kahvilan nimi ja konsepti vaihtuivat, niin uudet kuin vanhatkin asiakkaat ovat ottaneet meidät lämpimästi osaksi Sellon palveluja, Willberg kiittelee.