Espoolainen tapahtumatoimisto suunnitteli traktorille virtuaaliesittelyn – päihitti toteutuksellaan suomalaiset ja kansainväliset kilpailijansa

Otaniemessä päämajaansa pitävä Tapauksen työ palkittiin kahdessa alan arvostetussa kilpailussa.

Valtran G-sarjan virtuaalisen lanseerauksen suunnittelu ja toteutus toi voiton espoolaiselle tapahtumatoimisto Tapaukselle. Tapaus

Heli Koivuniemi

Espoolaisen tapahtumatoimisto Tapauksen suunnittelema virtuaalitapahtuma palkittiin kotimaisessa Grand One -kilpailussa vuoden parhaana. Kaksi viikkoa aiemmin Tapaus voitti samalla työllä kansainvälisen Campaing Experience Awards -kisan yritystapahtumien sarjan.

Tapaus suunnitteli Valtralle kuvitteelliseen maisemaan virtuaalisen esittelytilan, joka toimi myös virtuaalitapahtumien studiona. Tiedotteessaan Tapaus kertoo, että Valtralla oli riittävästi rohkeutta siirtyä ensimmäisten joukossa fyysisistä tapahtumista virtuaaliseen maailmaan.

– Monet muut yritykset jäätyivät sen sijaan, että olisivat toimineet, mikä on ainutlaatuista kansainvälisestikin. Valtran olisi ollut helppo torpata meidän kunnianhimoinen ehdotus sillä perusteella, ettei perinteisiä traktorinostajia tavoiteta virtuaalisella toteutuksella, sanoo Tapauksen luova johtaja Lauri Vassinen tiedotteessa.

Hän uskoo, että nyt luotu virtuaalitapahtuma kestää tarkastelua vielä pitkään.

Valtran panostus virtuaaliseen maailmaan vahvisti tiedotteen mukaan sidettä yrityksen kohderyhmiin, ja lisäsi yrityksen myyntiä pandemian pysäyttämässä maailmassa. Virtuaalilanseerauksella tavoitettiin 15 000 katsojaa. Myös media, oma henkilöstö ja myyntitiimi on ollut mielissään toteutuksesta. Traktorin ostajatkin heräsivät.

– Asiakkailta alkoi tulla kyselyitä heti kaksi tuntia tapahtuman jälkeen, kommentoi viestinnästä ja digitaalisesta markkinoinnista vastaava Pamela Engels AGCO Corporationilta.

Uutta traktorimallia esittelevä, virtuaalinen lanseeraustapahtuma striimattiin maailmanlaajuisesti 27. ja 28.elokuuta 2020. Työn suunnitteluun osallistuivat Tapauksen lisäksi Kuubi, Movya, Bright Finland ja Livetek.

Monet yritykset jäätyivät sen sijaan, että olisivat toimineet.

Mikä?

Tapaus on Pohjoismaiden suurin tapahtumamarkkinointitoimisto.

Yritys on perustettu vuonna 2012.

Toimisto sijaitsee Espoon Otaniemessä.

Tällä hetkellä yrityksessä työskentelee 90 tapahtumajärjestäjää.

Toimisto on erikoistunut erilaisten fyysisten ja virtuaalisten yritystapahtumien järjestämiseen Suomessa ja ulkomailla. Normaaliaikana yritys järjestää yli tuhat tapahtumaa, ja toteutettuja projekteja löytyy jo 30 maasta.

Kommentoi

Mainos: Estateguru Finland Oy

Kolme syytä harkita yrityslainan ottamista

Uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut