Lakisääteisten liikenne- ja tapaturmavakuutuksien henkilövahinkojen käsittelyajat ovat venyneet Pohjola Vakuutuksessa toistuvasti lain edellyttämää kuukautta pidemmiksi, kirjoittaa Helsingin Sanomat. OP-ryhmään kuuluva Pohjola Vakuutus on Suomen suurimpia vakuutusyhtiöitä.
Pohjola Vakuutuksesta tehdyn kantelun mukaan vakuutetut eivät saaneet päätöksiä lain edellyttämässä ajassa ja korvauksien käsittelijät vaihtuivat moneen kertaan. Lisäksi vakuutetut eivät saaneet yhteyttä asioidensa käsittelijöihin eivätkä ymmärrettäviä vastauksia.
Eduskunnan apulaisoikeusasiamies on Helsingin Sanomien mukaan huomauttanut Pohjola Vakuutusta venyneistä käsittelyajoista ja linjannut joulukuussa 2020, että pakollisten liikennevakuutusasioiden korvauskäsittelyn organisointi ja päätöksentekojärjestelmä ovat epäonnistuneet erittäin laajasti Pohjola Vakuutuksessa.
Finanssivalvonta on arvioinut Pohjolan edistyneen "merkittävällä tavalla" määräaikojen noudattamisessa vuoden 2020 aikana, mutta pitänyt kuitenkin aiheellisena jatkaa asian tehostettua valvontaa.