Ennennäkemätön Z-sukupolven hotelli avataan Espooseen – erikoisuutena Lucky you -huone

Sokos Hotels avaa Espoon Keilaniemeen uudenlaisen hotellin keväällä 2022, jolla se pyrkii houkuttelemaan erityisesti milleniaaleja ja Z-sukupolvea.

SOK:n matkailu- ja ravitsemuskaupan ketjuohjauksesta vastaava johtaja Harri Ojanperä povaa, että hotelliala elpyy lähes kaksi vuotta jatkuneen pandemia-ajan jälkeen vuonna 2022.

Uusi hotellityyppi tunnetaan nimellä Heymo. Konseptia suunniteltiin Ojanperän mukaan pitkään. Koronapandemia hidasti lanseerausta.

– Kerroin jo vuonna 2014, että täyden palvelun hotelliemme Solo Sokoksen, Originalin ja Breakin rinnalle tuodaan oma konsepti.

Euroopassa vastaavanlaista tarjontaa löytyy jo.

– Seuraamme koko ajan, mitä maailmalla tapahtuu ja minkälaiset hotelliratkaisut herättävät mielenkiintoa.

Ratkaisevassa roolissa oli Ojanperän mukaan lähellä sijaitseva metroasema ja Keilaniemen yrityskeskittymä.

– Tämänkaltainen konsepti toimii parhaiten arkkitehtuurisestikin Keilaniemen -tyylisessä paikassa.

Lanseerausta edelsi hotellin toiminnan ytimeen perustuvan digitaalisen ratkaisun kehittäminen.

Ho­tel­liin voi kir­jau­tua sisään ja ulos au­to­maa­teil­la. Näin vältytään pit­kältä jo­no­tukselta ja sisäänkirjautuminen on mahdollista ympärivuorokauden.

Vie­ras mak­saa käytännössä vain siitä palvelusta, mitä hän kul­loin­kin tar­vit­see. Tärkeimmässä roolissa on yöpyminen. Sen päälle tulevista palveluista asiakas maksaa tarpeen mukaan.

Aa­miais­ta on tarjolla koko päi­vän aa­mu­pa­la­ä­ly­kaa­pis­sa.

Perinteiset vas­taan­ot­to­vir­kai­li­jat on korvattu "fixe­rei­llä" eli niin kutsutuilla ongelmanratkaisijoilla. Hen­ki­lö­koh­tais­ta pal­ve­lua on tarjolla aina tar­vit­taes­sa, vuo­ro­kau­den ym­pä­ri. Standardihuoneiden lisäksi hotellista löytyy muun muassa suu­rem­pia, pe­rä­ti seit­se­män hen­gen ryh­mä­huo­nei­ta esimerkiksi seu­rueille. Yksi huone arvotaan päivittäin. Lucky you -ni­mis­tä huonetta ei pysty etukäteen varaamaan.

Ojanperä uskoo Heymon kiinnostavan Espoossa vierailevien liikematkaajien lisäksi myös urbaaneja vapaa-ajanmatkustajia.

– Kyllä se jotain kertoo, että investoimme Espooseen. Aiemmin näimme Espoon bisnes- ja työvetoisena kaupunkina.

Metro on muuttanut Espoon profiilia.

– Muutama metropysäkki keskustasta hotellille on kansainvälisesti normaalia. Digipalveluihin perustuvat ja edulliset hotellit houkuttelevat tietyntyyppistä heimoa, Ojanperä kuvailee ja jatkaa:

– Miksei myös urheiluseuroja. Useampi junnu voi nukkua samassa huoneessa.

Keilaniemen hotellin on tarkoitus toimia uuden hotellityypin testialustana. Asiakkaat aiotaan ottaa mukaan kehittämistyöhön.

Sokos Hotelsin ta­voit­tee­na on, että Heymo le­vit­täy­tyy tulevina vuosina suu­rim­piin kau­pun­kei­hin Suo­messa.

Etusivulla nyt

Luetuimmat

Mistä tänään puhutaan?

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut