Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Yllättääkö uusi ilmiö yökerhoissa? Kassa kilisee, mutta älämölö väheni – näin alan pomot kommentoivat

Rettelöinti ja asiakkaiden poistaminen ravintoloista on vähentynyt selvästi niissä yökerhoissa, joiden ovilla on alettu kysyä koronapassia, kertoo ravintolakonserni Noho Partnersin toimitusjohtaja Aku Vikström.

Kommentti on vastaus pikaviestipalvelu Twitterissä esitettyyn arveluun, että koronapassi olisi vähentänyt ravintolahäiriöitä.

– Johtopäätöksiä (koronapassin vaikutuksista häiriöihin) voidaan toki tehdä vasta vähän pidemmällä aikajanalla, Vikström huomautti.

Noho Partners on mukana noin 250 ruoka- ja seurusteluravintolan, yökerhon ja viihdekeskuksen toiminnassa ympäri maata.

Henkilöstövuokrausyhtiö Eezyn palvelutoimialojen johtaja Olli Tuominen vahvisti Iltalehdelle Vikströmin havainnot.

– Se perustuu siihen, että kontrolli ovella lisääntyy eli katsotaan tarkemmin, ketkä tulevat sisään, Tuominen toteaa IL:lle.

Asiakkaita ravintoloissa näyttää silti riittävän. Vikström sanoi IL:lle, että viime viikonloppu oli vilkas ja ravintolamyynti oli aiemman viikonlopun tasolla, vähän jopa sen yli.