Promoottori Kalle Keskinen haluaa tehdä ensimmäistä kertaa järjestettävästä festarista monivuotisen.
Ensimmäistä kertaa järjestettävään Tapiola Festivaaliin Espoon urheilupuistoon odotetaan kymmeniä tuhansia kävijöitä.
Promoottori Kalle Keskinen tapahtumaa järjestävästä Loud’n Live Promotions Oy Ltd:stä kertoo, että 85 prosenttia tapahtuman lipuista on myyty ennakkoon. Paikalle odotetaan molempina päivinä 10 000 festarivierasta.
Tapahtuma tuo mukanaan myös lisävuoroja metroliikenteeseen. Viimeiset metrot kulkevat tapahtumailtoina pidennettyä yöliikennettä puoli kahteen asti aamulla.
Tapiola Festivaali on osa Espoo 50 vuotta kaupunkina -ohjelmaa. Tapahtumassa nähdään käytännössä kaikki tämän hetken suurimmat kotimaiset artistit ja yhtyeet, kuten Haloo Helsinki!, The Rasmus, SANNI, Pyhimys, Gasellit, Chisu, JVG, Olavi Uusivirta, Mariska, Ismo Alanko, Arttu Wiskari, Apulanta, Erika Vikman, Maustetytöt & Agents, Happoradio, Ellinoora, J. Karjalainen, Elastinen, Mikael Gabriel, Jannika B, Reino Nordin ja Teflon Brothers.
Ulkomaisista artisteista festivaalilla esiintyvät muiden muassa Solid Base, Masterboy, Dr Alban, Günther, Pandora ja Basic Element, jotka nousevat Metro Areenan sisälavalle 1990-luvun Retroperjantain tunnelmissa kotimaisten Aikakoneen ja Waldo’s Peoplen kera.
– Voin sanoa, että tämä festivaali tuo todellakin wow-fiiliksen asiakkaille. Tavoitteena on, että tästä tulee jokavuotinen, elokuun toiseksi viimeisenä viikonloppuna järjestettävä päätapahtuma Espooseen, Keskinen hehkuttaa.
Tämä festivaali tuo todellakin wow-fiiliksen asiakkaille.
Festivaalin suunnittelu alkoi vuosia sitten, mutta korona siirsi sen toteutumista.
– Siitä lähtien kun olemme aloimme suunnitella festivaalin järjestämistä Tapiolan urheilupuistossa, ajatuksena on ollut panostaa heti ensimmäisenä vuotena täysillä artistikattaukseen.
Tapiola Festivaaleilla esiintyy tämänhetkiset tunnetuimmat kotimaiset artistit. Kolmas lava on sisätiloissa, ja siellä esiintyvät kuumimmat kotimaiset ja ulkomaiset ysäriartistit.
Keskinen vakuuttaa, että Tapiolan Urheilupuistosta rakentuu viihtyisä festarialue.
– Kauneus on katsojan silmissä, hän naurahtaa.
– Meillä ei toki ole järvimaisemaa taustalla, mutta rakennamme tapahtuma-alueen viihtyisäksi ja toimivaksi. Kaikki rakenteet, lavat, myyntipaikat ja promopisteet valoineen tuovat jo itsessään tunnelmaa. Tämän lisäksi olemme panostaneet muutenkin alueen dekoon ja tunnelmavalaistukseen. Elokuun pimenevät illat mahdollistavat myös sen, että kaikki valot tulevat paremmin esiin ja ovat näyttävämmän näköisiä.
Loud’n Live Promotions on järjestänyt tänä kesänä yhdeksän muuta festivaalia, ja Keskinen lupaa, että Tapiolassa kaikki on todellakin kohdallaan.
– Tämä on meidän kesän päätösfestivaali ja kaikki on hyvin suunniteltu. Isot brändit ovat mukana. Tapahtuman pääyhteistyökumppaneita ovat Neste ja Espoon kaupunki.
– Voimme luvata, että Tapiola Festivaaleilla ei ruoka eikä juoma, eikä varsinkaan viini lopu kesken, Kalle Keskinen letkauttaa.
Ruokamyyntipisteitä on useita ja ruokamyyjiä valittaessa on haluttu huolehtia siitä, että taso on hyvä ja tarjonta monipuolista.
Tapahtuma-alueelle on tulossa myös monien festivaalien suosikkimyyntipiste, Alepan myymäläkontti, josta saa tuotteita monipuolisesti ja normaalein Alepa-hinnoin.
Festivaalilla on mukana kaksi espoolaista pienpanimoa. Tapahtumaa varten on valmistettu oma festariolut Lokki-lager.
Tapiola Festivaali järjestetään 19.–20 elokuuta. Festivaalin ikäraja on 18 vuotta. Festivaalin liput ovat myynnissä Ticketmasterissa ja Tiketissä.