Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Tutkimus: Länsiväylä tavoittaa nyt jo 175 000 lukijaa – määrä kasvoi 29 000:lla

Länsiväylä tavoittaa viikoittain jo 175 000 lukijaa.

Länsiväylä melkein kaksinkertaisti viikoittaisten digilukijoidensa määrän vuodessa. Kansallisen Mediatutkimuksen (KMT) tuoreiden lukujen mukaan digilukijoita on 105 000 (66 000).

Painetun lehden lukijamäärä laski hieman 97 000:sta 94 000:een, mutta lasku on virhemarginaalin sisällä.

Painetun lehden ja sen digitaalisten versioiden kokonaistavoittavuusluku on nyt 175 00 lukijaa (146 000).

– Printin kuolemaa on povattu jo pitkään. Siitä huolimatta onnistuimme pitämään painetun lehden lukijamäärän nykyisellä tasolla. Samaan aikaan kasvatimme reippaasti verkkolukijoiden määrää, Länsiväylän päätoimittaja Heli Koivuniemi sanoo.

Länsiväylällä on vahva jalansija Espoossa, Kirkkonummella ja Kauniaisissa.

Koivuniemi toteaa, että lukijamäärän kasvattaminen edellyttää määrätietoista ja sinnikästä työtä monessa eri kanavassa.

Länsiväylässä on tehty monia uudistuksia. Painettu lehti sai uuden ilmeen keväällä 2022.

Länsiväylä oli mukana Laatukaupunkilehti-brändiuudistuksessa kuuden muun Etelä-Suomen Median lehden kanssa.

Länsiväylä näkyy sähköisissä ulkonäytöissä tienvarsilla, runkoliikenteen bussilinjoissa ja Neste-asemilla.

Länsiväylä on osa Etelä-Suomen Mediaa, joka on Mediatalo Keskisuomalaisen tytäryhtiö.

Kansallinen Mediatutkimus on printtimedia-alan yhdessä tilaama tutkimus. Sen päätilaaja on MediaAuditFinland Oy ja toteuttaja Kantar TNS Oy.