Tällä viikolla suomalaiset kuluttavat noin 70 prosenttia enemmän rahaa kuin normaalina viikkona. Tuon verran niin sanotun Black Friday -viikon verkko-ostosten arvo on Nordean korttidatan mukaan eronnut keskivertoviikosta.
Kaikkien luottokorttiostosten arvo nousee Black Friday -viikolla 40 prosenttia.
Black Friday -ostospäivän kulutus on Nordean mukaan vuosina 2019–2021 kasvanut joka vuosi edellisestä. Alun perin yhdestä alennusperjantaista alkanut kulutusjuhla on nyttemmin venynyt jo viikoksi.
Vuosien 2019–2021 aikana Black Friday -viikko on tuonut ostoksia etenkin suomalaisiin verkkokauppoihin. Keskimäärin ulkomaisten verkkokauppojen osuus luottokorttiostoksista on noin puolet kaikista verkko-ostoksista, mutta Black Friday -viikoilla osuus on pudonnut 43 prosenttiin.